Пропускане към основното съдържание

ТРИ НЕЩА, КОИТО ПРАВЯ ДОКАТО ПЪТУВАМ

На всеки един от нас му се случва да пътува. Било то с автобус, трамвай, метро, влак, кола и т.н. Когато пътят продължава по-дълго време се чудим какво да правим, за да не ни е скучно. Похапваме, пием нещо, но то пак манива бавно.  Днес споделям три неща, които правя аз, когато използвам обществен транспорт, за да запълвам времето си пълноценно. Разбира се, правя ги, когато съм сама, а с компания нещата са по-различни, защото най-малкото има с кого да си говоря.  Ще можете да прочетете и истории, които ми носят много положителни емоции. Надявам се да ви въздействат и да ви усмихнат. 

Снимка: canva.com 


  1. КНИГА


Винаги, винаги, ама винаги в себе си имам книга за четене. Независимо дали пътувам за няколко спирки с метрото или няколко часа с влака. Четенето ме успокоява и се движа в два свята едновременно. Има книги, които са ми много интересни и са почти прочетени дори с едно пътешествие до баба.

Според мен, книгите са добър приятел за екскурзиите, защото минутите минават по-бързо. С интересно четиво и два часа могат да минат като две минути. В началото на миналата година четох книгата „Тайната“ във влак по маршрута Горна Оряховица - София. Часовете сякаш излетяха, а тя беше почти прочетена при пристигането. Разбира се, има и много книги, които могат да ни накарат да усетим два часа като два века, но тук бих искала да ви дам съвет. Ако попаднете на книга, която не ви допада още в началото и сякаш я четете на сила, спрете да я четете. Ще перефразирам това, което моя мъдра приятелка веднъж ми каза: „Мисля, че животът на човек е твърде кратък, за да чете книги, които не му харесват.“ Послушайте я! Четете книги, които ви харесват и ви държат под напрежение през цялото време. (Много скоро ще ви разкажа за моя любима книга, която ми въздейства по същия начин.)

Сега се сещам как преди две или три години, пътувайки във влака, където бяхме осем човека се бяхме разпределили на две групи. Четирима с книги, четирима с телефони, а след това се разменяхме. Интересното беше, че така се движехме по четворки през по-голяма част от времето. Беше много интересно и ще го нося дълго със себе си.



  1. МУЗИКА

Както съм споделяла и преди страшно много обичам да слушам музика. Тук можете да видите класацията с моите 10 любими песни. Между другото, тя скоро ще бъде или подновена, или преименувана на 20 любими песни, но това ще го споделя по-нататък. 

Та, музиката по време на път... Обикновено си пускам плейлист с песни, които много ми харесват или просто песни на случаен принцип. Най-вече в градския транспорт ще срещнете много съмишленици. Слушането на музика ме кара да си мисля за хубави спомени, настоящи хубави моменти и да мечтая за бъдещи такива. Понякога се случва да се засмея на част от клипа и хората ме гледат странно. В такива моменти аз се усмихвам и продължавам да слушам. Понякога се случва да си харесам някоя песен толкова много, че от метростанция „Сердика“ до „Люлин“ да си я пусна поне пет пъти. Понякога пък се вслушвам в текста, разбирам още по-добре песните на чужд език и съм още по-щастлива. Слушането на музика с очи, насочени напред към хоризонта е невероятно чувство. Пускайте си песни, които ви харесват и ще видите как освен добро настроение носят и забавни моменти. Може, слушайки музика да намерите някое късметче, знае ли човек на какво ще попадне? Особено в градския транспорт. :) 



  1. ПИСАНЕ

Освен книгата и слушалките неизменна част от моя багаж са тефтерът и химикалката. Докато пътувам се случва да си правя графика за седмицата, да си записвам нещо, което съм видяла и не искам да забравя. Вече по-рядко, но от време на време се случва да си водя и дневник. Правя го, когато се движа с влак и съм със слушалки в ушите. Музиката, тракането на влака и дърветата, които подминавам ме вдъхновяват и изливам душата си на лист хартия. Спомням си една забавна случка от преди три или четири години. Возя си се аз във влака, нося си тетрадка, искам да пиша, защото след четене и хапване трябваше да разнообразя и какво да видя нямам химикал… Както се досещате не бях особено радостна и се ядосах на себе си, че съм забравила едно от най-важните си неща. До мен се возеше един дядо, който пък си четеше книжка. Известен период си стоях ей така, витайеки в облаците и с чувство за притеснение да го попитам за химикал. Накрая се престраших и за моя изненада се оказа, че има. След като имах средство за писане написах това, което чувствах, че листът трябва да усети и му я върнах. Беше много приятно изживяване!


Пътуването винаги донася приятни емоции, отворете очите си за тях и им се насладете! Четете, слушайте музика, пишете и времето ще излети!


Коментари

Популярни публикации от този блог

Възкръсващ феникс от жарта

Рано сутрин птичките и въздухът посрещат ме от сън. Заставам на прозореца, леко сънена, но готова за приключения. Рутината място не отстъпва и всичко останало си минава по реда. След това малко по-будна, отивам на закуска. Хапвам си вкусотийки и съм още по-заредена. Дойде моментът да тръгнем към поредното приятно пътешествие. С баба Райна и баба Росица се запознахме в село Горно Драглище. Заедно с тях на различни игри поиграхме. Върнахме се назад във времето, където децата са играли задружно до късно вечер без страх... Където телефоните не са били незаменими. Качихме се на кокили, търкаляхме карачки и играхме на „п рескочи кобила “ . Дойде и най-забавната за мен част... времето, прекарано с баба Яна и баба Росица. Точихме баница и облякохме народни носии. Когато сложих дрехите върху себе си, настръхнах. Изтръпнах от гордост, виждайки красотата на традиционните български дрехи. Разбира се, нямаше как да си тръгнем без да завъртим едно хорце. Почувствах го като „ черешката на тортата “

„Консервативните и религиозните хора не ни позволяват да открием себе си.“, Чувства и емоции от София Прайд 2021 година

На 12. юни 2021 за 14 пореден път се проведе събитието София Прайд, включващо и шествие по софийските улици. Събитието има за цел да покаже ЛГБТ общността, техните близки и приятели и най-вече това, че всички имат равни права. Допълнителна подкрепа имаше и от чужденци от Великобритания, Тунис и други. Макар да валеше силен дъжд това не спря общността и техните привърженици да се насладят на празника си. Към концерта на събитието се включиха някои български певци като Виктория Георгиева, Михаела Филева, Иво Димчев, Прея, Рут Колева и други. По-късно като част от шествието се включиха Семир Алкади и Алекс Жеков от балет „Акадамус“. Някои участници бяха там за морално подкрепа, но искат техните приятели да се чувстват спокойни, да могат да се оженят и да имат деца законно в България. Събитието се проведе на Паметника на Съветската армия. Тъжен или хубав (оставям преценката на Вас) факт е, че имаше поне 30-40 полицаи, които бях застанали около загражденията, за да пазят гражданите от Прайд

Началото на новия ден

Рано сутрин без аларма, тишината  ме събужда и веднага прозореца отварям. Чист въздух да подишам имам нужда, в себе си позитивизъм да добавям. Птичките бодро пеят своята песен, а слънцето започва да се издига нависоко. За закуска минавам по пътя тесен, с надежда гледам към небе широко. Сладко или солено, всеки се чуди, от всички вкусотии коя да си вземе. Храната в нас усмивките буди и така неусетно минава нашето време.