Пропускане към основното съдържание

„Петсекундното правило“ - Мел Робинс

Днес Ви представям книга, която успя да промени живота ми към по-добро.  Бестселърът от Мел Робинс - „Петсекундното правило“.  Мел Робинс е коментатор на CNN, консултант по лично и бизнес развитие. В онлайн пространството има много лекции, водени от нея. Гледала съм част от тях и си заслужават отделеното време. Тази книга е преведена на над 27 езика и е помогнала на хиляди души да подобрят качеството на собственото си съществуване. Самата Мел преди да създаде въпросното правило има тежък момент от живота си. Цитирам: „…всичко се разпадаше… и бракът, и доходите, и кариерата, и самоувереността ми бяха отишли по дяволите.“

Проблемът е бил там, че тя дори не е искала да става сутрин. За да се отърве от навика да спира алармата госпожа Робинс създава „Петсекундното правило“. Идеята на цялото правило е изцяло на психическа основа. Точно, когато искаш да се откажеш от предприемането на дадено действие трябва да преброиш 5-4-3-2-1 и да ДЕЙСТВАШ. Според книгата, ако 5 секунди са време, в което ти можеш да се откажеш, преброй 3-2-1. (за по-ефективно) 

Снимка: YouTube, каналът на Vanya Pavlova  

ЗА КНИГАТА

Бестселърът е разделен на 5 смислови части. В първата се описва същността на правилото, какво можем да очакваме след като започнем да го използваме и защо то има ефект. Във втората се разказва за силата на смелостта, която проявяваме. Как да поискаме повишение, да сменим работата си, да се откажем от токсична връзка, да говорим с някой, значим за нас човек и т.н. Във всички тези случаи има една тръпка на притеснение, която „Петсекундното правило“ помага да премахнем. В третата част се описва промяната на поведението ни, благодарение на проявената смелост. По този начин създаваме по-ползотворна действителност. Тук влизат подобряването на здравето ни, увеличаване на собствената продуктивност и най-важното край на протакането. В четвъртата част се говори за промяната в мисленето ни. По какъв начин да сложим край на тревогите (Признавам, че е трудно, но не невъзможно!) и да победим страха. Нещо интересно, на което попаднах тук е как да заменим думата „Притеснявам се!“ с „Вълнувам се!“. Така мозъкът ни не се впечатлява и не ни носи нови тревоги. На мен лично, това ми беше една от най-интересните части и ми помогна. Идеята е, че, за да предприемем действие и да получим резултат трябва да контролираме ума си. И в последната част се описва как смелостта е променила навици, които си мислим, че не можем. Освен това, добре е написано чрез какви действия да изградим самоувереност. Разбира се, включени са следването на страстта и обогатяване на връзките. Във всички части има реални примери с реални хора. 

ВЛИЯНИЕ НА КНИГАТА ВЪРХУ МЕН

Преди година, когато я прочетох за първи път тя ме омагьоса и промени коренно личността ми. Смятам, че това беше най-точният момент от живота ми. Преди да започна да я чета изпитвах страх от действията. За млад и развиващ се човек това е проблем. Именно в годините си на развитие е редно да действаме, да бъдем щури глави и да не се страхуваме. Постепенно Правилото си прокара път и стана неизменна част от рутината ми. Така започнах да виждам нещата от различна гледна точка. Започнах да мисля повече за позитивите в дадена ситуация, отколкото за негативите ѝ. С помощта на книгата осъзнах, че ако не преброя 5-4-3-2-1 (или 3-2-1 )никога няма да изпълня целите си. Тези секунди спират тревожността и страхът да нахлуят в ума ми. Броейки, се фокусирам върху целта и я изпълнявам. Спрях да мисля какво може да стане и какво не. Реших, че това, което се случва е най-доброто в настоящия момент от живота ми.

Разбира се, успоредно с книгата получих мотивация и от външни фактори. По този начин двете неща се съчетаха и оказаха невероятно влияние върху мен. Вече не ме е страх от действията и последствията след това, а точно обратното – аз тичам към тях. Впускам се в нови приключения, откривам нови светове и се чувствам прекрасно.  (Хората от обкръжението ми сами могат да видят разликата.) При мен петте секунди проработиха, сега се чувствам невероятно.

БИХ ВИ ПОСЪВЕТВАЛА ДА ПРОЧЕТЕТЕ ТАЗИ КНИГА! ОКАЗАЛА Е  ПОЛОЖИТЕЛНО ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ХИЛЯДИ ЖИВОТИ, ЗАЩО НЕ И ВЪРХУ ВАШИЯТ?

 

Коментари

Популярни публикации от този блог

Възкръсващ феникс от жарта

Рано сутрин птичките и въздухът посрещат ме от сън. Заставам на прозореца, леко сънена, но готова за приключения. Рутината място не отстъпва и всичко останало си минава по реда. След това малко по-будна, отивам на закуска. Хапвам си вкусотийки и съм още по-заредена. Дойде моментът да тръгнем към поредното приятно пътешествие. С баба Райна и баба Росица се запознахме в село Горно Драглище. Заедно с тях на различни игри поиграхме. Върнахме се назад във времето, където децата са играли задружно до късно вечер без страх... Където телефоните не са били незаменими. Качихме се на кокили, търкаляхме карачки и играхме на „п рескочи кобила “ . Дойде и най-забавната за мен част... времето, прекарано с баба Яна и баба Росица. Точихме баница и облякохме народни носии. Когато сложих дрехите върху себе си, настръхнах. Изтръпнах от гордост, виждайки красотата на традиционните български дрехи. Разбира се, нямаше как да си тръгнем без да завъртим едно хорце. Почувствах го като „ черешката на тортата “

„Консервативните и религиозните хора не ни позволяват да открием себе си.“, Чувства и емоции от София Прайд 2021 година

На 12. юни 2021 за 14 пореден път се проведе събитието София Прайд, включващо и шествие по софийските улици. Събитието има за цел да покаже ЛГБТ общността, техните близки и приятели и най-вече това, че всички имат равни права. Допълнителна подкрепа имаше и от чужденци от Великобритания, Тунис и други. Макар да валеше силен дъжд това не спря общността и техните привърженици да се насладят на празника си. Към концерта на събитието се включиха някои български певци като Виктория Георгиева, Михаела Филева, Иво Димчев, Прея, Рут Колева и други. По-късно като част от шествието се включиха Семир Алкади и Алекс Жеков от балет „Акадамус“. Някои участници бяха там за морално подкрепа, но искат техните приятели да се чувстват спокойни, да могат да се оженят и да имат деца законно в България. Събитието се проведе на Паметника на Съветската армия. Тъжен или хубав (оставям преценката на Вас) факт е, че имаше поне 30-40 полицаи, които бях застанали около загражденията, за да пазят гражданите от Прайд

Началото на новия ден

Рано сутрин без аларма, тишината  ме събужда и веднага прозореца отварям. Чист въздух да подишам имам нужда, в себе си позитивизъм да добавям. Птичките бодро пеят своята песен, а слънцето започва да се издига нависоко. За закуска минавам по пътя тесен, с надежда гледам към небе широко. Сладко или солено, всеки се чуди, от всички вкусотии коя да си вземе. Храната в нас усмивките буди и така неусетно минава нашето време.