Пропускане към основното съдържание

Да притежаваш силата да не се отказваш

Наскоро имах задача по български език и литература да напиша есе въз основа на цитата на немския философ Фридрих Ницше: „Това, което не ме убива ме прави по-силен.“. Това беше една от най-интересните теми, по които съм писала и за мен бе удоволствие. Темата е и повод да си припомним в най-магическото време от годината, че трябва да вярваме в мечтите си и да не се отказваме от тях.


Снимка: Сиана имоти Русе

„Това, което не ме убива ме прави по-силен“

Всеки човек има трудни моменти в живота си. Никой не знае колко време ще продължат, но не бива да си мислим, че ще е вечно. Трудностите ни даряват с по-силни воля и дух.

През ежедневието си срещаме различни хора по улицата, в училище, на работа и навсякъде около нас. Понякога започваме да съдим някого без да знаем за неговата история и предизвикателствата през, които е преминал. Щом го виждаме той е жив, нали? Макар и преодолял какво ли не (само той си знае) все още е жив. Продължил е да се бори, борил се е и е успял. Намерил е смелостта да продължи напред. За в бъдеще най-вероятно ако отново се появи трудност пред него той ще успее да я преодолее.

Понякога трудностите могат да бъдат много тежки като човек, който иска нещо, но всячески не му се получава… В такъв случай той естествено ще се откаже. Защо трябва да се отказва, когато не знае колко близо е до осъществяването на мечтите си? Всички знаем израза: „Никога не казвай никога!“. Аз обаче смятам, че точно тук е правилното място да го кажем. Според мен човек никога, ама наистина никога не трябва да се отказва от мечтите си. Щом е жив и може да се бори, нищо друго освен собствения му страх не го спира. Минавайки по пътя, от който е тръгнал и стигайки до мястото, на което се намира в момента той е научил много. Ако точно в този момент реши да се откаже всичко ще отиде, както се казва „на вятъра“.

Ще Ви споделя своя личен опит от последните две години. Когато бях 9-и клас кандидатствах по една чуждестранна програма, но уви не ме одобриха. По време на периода на кандидатстване аз научих много полезни неща, които ще са ми нужни за цял живот. Тази година опитах отново, но за съжаление и тази година не успях да стигна по-напред. Въпреки двата отказа не възнамерявам да се отказвам, защото натрупах ценен опит. Радвам се, че опитах, защото  упражнявах своя английски език, подготвянето на документи и комуникативните ми умения с нови хора. В крайна сметка аз съм здрава и смятам да се боря, докато не получа това, което искам.

Хубаво е, когато човек е изправен пред предизвикателства в живота си, защото не знае колко печели от тях. В моментите, когато ми е трудно знам, че има причина и си струва борбата, а  понякога и безсънните нощи. Най-важното е да бъдем здрави, защото ако не сме здрави не бихме могли да се борим. Каква е причината да се отказваме ако все още не сме получили това, което желаем? Щом в нас има силно желание и силен дух всичко ще се оправи по своя собствен начин, който е най-добър за нас самите.


Бих Ви посъветвала да не се отказвате от това, което желаете. Винаги има смисъл да се борите, който ако не сте го видели сега, ще го направите, когато най-малко очаквате. Надявам се текстът ми да Ви е мотивирал да не се отказвате от мечтите си! Бих се радвала да споделите в коментарите Вашето мнение и всичко, което бихте искали да споделите.

Снимка:Kartichki.bg

 Пожелавам Ви весели празници и вярвайте, че чудесата могат да се случат!

 

Коментари

Популярни публикации от този блог

Възкръсващ феникс от жарта

Рано сутрин птичките и въздухът посрещат ме от сън. Заставам на прозореца, леко сънена, но готова за приключения. Рутината място не отстъпва и всичко останало си минава по реда. След това малко по-будна, отивам на закуска. Хапвам си вкусотийки и съм още по-заредена. Дойде моментът да тръгнем към поредното приятно пътешествие. С баба Райна и баба Росица се запознахме в село Горно Драглище. Заедно с тях на различни игри поиграхме. Върнахме се назад във времето, където децата са играли задружно до късно вечер без страх... Където телефоните не са били незаменими. Качихме се на кокили, търкаляхме карачки и играхме на „п рескочи кобила “ . Дойде и най-забавната за мен част... времето, прекарано с баба Яна и баба Росица. Точихме баница и облякохме народни носии. Когато сложих дрехите върху себе си, настръхнах. Изтръпнах от гордост, виждайки красотата на традиционните български дрехи. Разбира се, нямаше как да си тръгнем без да завъртим едно хорце. Почувствах го като „ черешката на тортата “

„Консервативните и религиозните хора не ни позволяват да открием себе си.“, Чувства и емоции от София Прайд 2021 година

На 12. юни 2021 за 14 пореден път се проведе събитието София Прайд, включващо и шествие по софийските улици. Събитието има за цел да покаже ЛГБТ общността, техните близки и приятели и най-вече това, че всички имат равни права. Допълнителна подкрепа имаше и от чужденци от Великобритания, Тунис и други. Макар да валеше силен дъжд това не спря общността и техните привърженици да се насладят на празника си. Към концерта на събитието се включиха някои български певци като Виктория Георгиева, Михаела Филева, Иво Димчев, Прея, Рут Колева и други. По-късно като част от шествието се включиха Семир Алкади и Алекс Жеков от балет „Акадамус“. Някои участници бяха там за морално подкрепа, но искат техните приятели да се чувстват спокойни, да могат да се оженят и да имат деца законно в България. Събитието се проведе на Паметника на Съветската армия. Тъжен или хубав (оставям преценката на Вас) факт е, че имаше поне 30-40 полицаи, които бях застанали около загражденията, за да пазят гражданите от Прайд

Коледната магия в нас

Честита Коледа!  Днес реших да Ви изненадам като напиша стихотворение за Коледа. За втори път пиша такова произведение и се надявам да Ви хареса!  Коледна приказка Белобрадият старец нетърпелив е вече в красива опаковка сложил е  мѐче   . На момче или момиче ще го подари много детски усмивки иска да дари.   В най-приказното време от годината да наберем най-зрелите плодове от градината. Подаръци от сърце под елхата да сложим мир и любов в сърцата си да положим.   Макар на тазгодишната Коледа сняг да няма малки и големи сме в прегръдките на мама. Заедно „Сам вкъщи“ гледаме за пореден път това е красивият уют около коледния кът. Снимка: Радио 1 рок Бъдете здрави, щастливи и успешни! Пожелавам Ви да вярвате в чудесата, за да се сбъднат!